Big Bang Q&A Excerpts: The Bromide Magazine, April 2009

The translator is big fan of TaeYang, hence why she translated the part with Taeyang’s answers!

momo

Big Bang Q&A Excerpts: The Bromide Magazine, April 2009
*This is not an interview and the questions in general are pretty lame. But it’s pretty recent and I like the fact that all members were given an equal chance to answer. Mind you, I have boldly skipped the questions YB didn’t answer and translated only YB’s answers for most questions*

Big Bang Talks About Their Past, Present and Future

Time flies so fast. They’ve grown from boys to men, from fresh newcomers to the country’s top “idol” stars. We got curious what we have missed during that time period because we’ve been just watching them, mesmerized by their “perfect” charm. So we asked, “What are you thinking now?” And they gave us honest answers.

Q2.Before and after your debut – where (?) do you feel most clearly that your status has changed?
YB: At broadcasting stations.

Q4 Most “idol” groups are popular mostly among teenagers, but you have a much wider fan base. You are loved widely regardless of gender and age. Did you expect this from the beginning?
YB: No, we didn’t.

Q5. When was the last time you took an entire day off?
YB: Can’t remember (weep, weep)

Q6. Do you have plans to go beyond Big Bang and establish your own name in the future?
YB: Yes, I do.
(Interestingly, TOP was the only one who answered no to this question.)

Q7.Imagine you are in your 40’s. You look back on your Big Bang years. What do you want to be able to say about yourself then?
YB: “I did my very best.”

Q8. Big Bang is now a household name in Korea. Do you have a “target point” in your mind where, once you have reached there, you would say, “This is good enough”?
YB: No.

Q9.Suppose you could go back to before your debut, could you have made a different choice?
YB: Never!

Q10.There are hard-working types and naturally gifted types. Which one are you?
YB:We are all good at different things but work hard just the same.

Q11.Do you consider yourselves lucky?
YB: Yes.

Q12.We see many teenaged stars who care so much about their looks even when they are not on TV because they are afraid of what people might think. You are very fashion-conscious too. How about you?
YB:Getting dressed up in style is all good but I like natural, comfortable style.
GD:I don’t overdo it. I just like clothes. *haha he doesnt think he overdo his clothes laugh.gif *

Q13.You are loved not only for your music but also for your fashion. Every time you bring out a new album, many people are curious about your new look. What do fashion and music mean to you?
YB: Inseparable.

Q14. What are your major sources of information on fashion?
YB: Magazines, the Internet and shopping.

Q15. Who decides the overall style concept for the group?
YB: Our stylist.

Q17. When do you feel your life as a celebrity is hard?
YB: When I realize that I can’t go anywhere without our manager, I feel helpless.
GD: Always. But I know we can’t escape.
TOP: Never.
SR: Never. Everything’s exciting to me.
DS: When I don’t have time to sleep.

Q18. Which member is the most different off the air/stage, than on?
YB: We are all pretty much the same.

Q19. As celebrities, you shouldn’t be slaves to what the public say but you can’t afford not to listen to them either. Are you relatively free from what other people think?
YB: Yes.
GD:Not really. We just try to be moderate.

Q20. What do you think is the biggest reason for your success?
YB: Different styles/personalities of members and hard work.
GD:Music.

Q24. You’ve had concerts and issued mini/regular albums in Japan. What are your plans in Japan?
YB: We plan to stay longer in Japan to raise name recognition.
GD: We have lots of plans but nothing’s been decided yet.

Q25.It’s been recently known that DS and SR are terribly awkward with each other because they share a room and try to be overly considerate toward each other. How about other members?
YB: Close. =)

Q26. You are young. You are supposed to have dates, hang out with friends but you are too busy. What do you wish to do individually?
YB: Travel.

Q27. Most of you began your musical careers in your teens. Did you have firm goals of your own from the beginning?
YB:Not so much a goal as passion.

(YB, GD and TOP gave almost exactly the same answer.)* haha great minds think alike smile.gif

Q28.I hear that you plan to vacation in the US. What are you planning to do specifically?
YB: I would like to learn new things as much as possible.
GD: It’ going to be a vacation! I am going to rest doing nothing at all!
TOP: Literally vacationing. No work. Will take a rest.
DS: I won’t be able to go because of “Family Outing.” *awww*

Q29. Do you have plans to debut in the US? * this is probably one of the questions everyone seems what to no
YB: Not yet.

Q30. Unlike many other groups that emphasize conformity as a group, Bing Bang seems to stress individuality and differences among members. This makes it a bit hard to define your character as a group. What do you think about that?
YB:That’s true. And that actually allows us to do our best in our individual fields. I like it.

Q31. People seem to have very high expectations for Big Bang. Not just your fans but other musicians speak highly of you. Do you feel pressured?
YB: Yes, I do. =)

Q32.When you go home after a hard day of work, what do you do first?
YB: Take a shower.

Q33.When group members live together as you do, there usually is a member who plays the role of a “Mom.” Who is it? *dont we all no this answer
YB:Every time we get this question, the rest of the members always say it’s me.
GD:: Mom? Taeyang! *lol GD*
TOP:: Taeyang!!
SR:Taeyang.
DS: Taeyang. =)

Q34. Success comes with a sense of accomplishment and many perks. But you also get too busy to have decent sleep and sometimes have to deal with unflattering rumors, which can give you a lot of stress. What’s your greatest source of stress and how do you deal with it?
YB: Sometimes I get so tired I get headaches. It’s a bit simplistic but I sleep it off.

Q35.What was your best moment as a group?
YB: The Real Concert.
GD:: Every moment after the debut.
TOP: The fact that people like us.
DS:When our song first topped the chart.

Q36.What’s your favorite Big Bang song ever?
YB: A Fool’s Only Tears.
GD:: A Lie
TOP:A Good Man
SR:Strong Baby! I am kidding. A Lie.
DS:A Lie

Credits to http://pgeorgie.blogspot.com

Post taken from: stardaisy212@soompi

Advertisements

~ by Momo on March 28, 2009.

53 Responses to “Big Bang Q&A Excerpts: The Bromide Magazine, April 2009”

  1. awww Young Bae omma! hahahaha
    thanks for sharing.

  2. aha~
    I love their answers to “O35.What was your best moment as a group?”
    Aww~ Gd ❤

  3. i still liked reading these ^^
    Q28: does that mean even if they
    do come to US they wont perform for us?? AWW
    i guess we would have to put it to LUCK& stalkingg lol
    i hope they do come thoo soon

  4. It’s so cute how TOP is too lazy to speak in full sentences.. lol..
    And does anybody have the full version??

  5. “Q35.What was your best moment as a group?
    TOP: The fact that people like us.”
    Silly TOP, of course people will like you. ❤

  6. Woohoo. GO BB ❤

  7. why translate only bae’s haha?
    aww bae is the mom~ hahahaha
    i can imagine that 🙂

    and tabi doesn’t have plan to establish his own name??
    it’s good that he just see himself as a big bang member
    but i think he should make some planning..but put bb as the main priority at the same time 🙂

    and bongie LOL. yup he’s not overdoing his clothes
    he loves fashion and what he wears represent his thoughts
    so there’s nothing wrong with me though

    bae loves a fool’s only tears..my forever no.1 favourite song 🙂
    lies..a never-gets-old song!
    a good man..my favourite song from stand up album
    the melody is too unique..i gotta love it
    wheeee i have the same thoughts!

  8. awe i feel sad b/c TOP dosent have any plans after Big Bang. And Daesung want get to go to America nor get any rest due to Family Outing.

  9. TOP

  10. ToP has the best chance of putting together a great drama n movie career! Hope he doesnt let that chance go. As for SR hahahha. jokes.

  11. GD is SO cute! XD
    Aw “not YET” for that US debut but how far is “yet”? 😛
    *wishfull thinking*

  12. so cute! love them <33
    Q33 was hilarious!!! aww Taeyang!! xD
    and Q35 was really sweet ^^
    and lol at GD in Q12!!! lmaoo. so adorable xDDDD

    luved these excerpts but Q7 kinda made me sad… when i read that i realized that they are eventually going to break up… SO SAD!! and then i realized that when im old im going to be looking back at these times too…. *sigh* so depressing….

    BIG BANG FOREVERRRRR<33333333

  13. Who plays the “mom” role?
    YB:Every time we get this question, the rest of the members always say it’s me.
    Rest of the group: Taeyang.
    xD

  14. LOL… GD doesn’t overdo his outfits?? XP

    Aw, I like their answer to question 27. :]]

    Awwh, are they srsly taking at trip to the US sometime? :/ Dae really wouldn’t be able to take a break, too?! T__T They all need a vacation.

    Haha, I don’t know why I just LOLed at Bae’s ‘take a shower’ to Q32. …

    <33 their answer to Q33! XD Haha…. Yup, Momma Bae. xD

    Hahaha, SRI’s answer w/ Q36.

    I liked reading this article, thanks Momo! C:

  15. kekekeke! mama tae! i love him ahahaha~~

    thank you so much! i never knew TOP’s favorite bb song was A Good Man…. learned something new todayy 😀

  16. why did taeyang answer most of them?

    LMAO at TOP’s answer for Q35!

    i thought GD’s favorite song was Haru Haru.
    well i guess Haru Haru is the song that means the most to him..

    i’m surprised that TOP’s favorite song is A Good Person though.

  17. LOL Q33 ! Why Taeyang though? ._. Lmaoo funny Q&A btw. but i don’t see why you skipped ones YB didn’t answer o_o but still, thanks momo !

  18. Where is Seung-ri answer in this question below, lol.

    Q35.What was your best moment as a group?
    YB: The Real Concert.
    GD:: Every moment after the debut.
    TOP: The fact that people like us.
    DS:When our song first topped the chart.

  19. ?

  20. I liked YB’s answer for the last question. That’s my second favorite song. TOP’s is my third. =]

  21. Q36.What’s your favorite Big Bang song ever?
    YB: A Fool’s Only Tears.
    GD:: A Lie
    TOP:A Good Man
    SR:Strong Baby! I am kidding. A Lie.
    DS:A Lie

    as for GD i could understand why but BIAS TOP!!!hahahahaha
    but honestly “A Good Man” is 1 of my favourite song ever too,maybe a bit more than “Lie” as well??hehehe ^^
    & i tought GD’s favourite was “Haru Haru”??~~

    really wanna read d full article of this!!!
    plez translate d whole interview?? *puppy eyes*

  22. LOL. Bong really thinks he doesn’t overdo his clothes…and I believe that too. I guess he really doesn’t think that way. hehehe.

    And Tabi’s answer to his favorite song was biased, but I can’t blame him. It’s one of my all-time favorite songs too.
    Baby Ri should have just said Strong Baby… but I thought his favorite Big Bang song before was “The Next Day”?*which was also his solo song hehe*
    It’s nice to see Baebae’s favorite Big Bang song hasn’t changed, even if he had a solo album now and a solo song. ^^

    Hope they have a day off…don’t cry baebae…huhu…=)

  23. LOL at SRi ‘Strong Baby! I am kidding. A Lie.’
    haha so cute – reminds me of the time they asked him what his favourite song was, and he replied ‘Next Day.’ ^^ LOL.
    kekeke Tabi’s answer was a bit like that too ‘A Good Man’… i cant imagine why would you like that song Tabi? ^^

    hmmm what are you planning to do then Tabi if not progress yourself further than BB? eh?! arent you doing that already with your acting? :S maybe you wont do solo music after BB?
    …gahh i dont even want to think about BB ending… why am i thinking about this?! 😐

    “Q17. When do you feel your life as a celebrity is hard?

    TOP: Never.”

    that’s ma hardworking boy 😉 (god im biased.)

  24. awwwww i like “good person” too is one of my favs 😛 biased!!! lol~~

  25. Q17 – I love TOP & SeungRi’s answer <33 they absorb the lifestyle and love it 😀 LMAO! Q36 – SeungRi: Strong Baby! Jk… Lies haha, Q36 was very interesting so was Q35. TOP picked his own song keke

  26. I love how they all answer the ques…
    well,even mostly Taeyang who answer the ques…
    🙂
    Love the ques too….
    Taeyang as mom,hahaha,so cute…he like admit that he is the ‘mom’ isn’t?? lol 😛
    BIG BANG FIGHTING…
    LOVE YA ALWAYS…. 😉

  27. Baebae ❤

    TOP like his song … haha
    Baebae sing Fool’s tear in his concert also … of course Fool’s tear is a RnB …

    Q17. When do you feel your life as a celebrity is hard?
    YB: When I realize that I can’t go anywhere without our manager, I feel helpless.

    hichic poor boi

  28. they really like “Lies” =))
    it’s a bit interesting!!!!
    TeaYang it’s mom =)) LOL, you’re so gorgeous =))

  29. young bae wants to travel.me too.
    young bae’s fav is namam pulin babo.me too.
    no kidding oppa let’s get married!!!!

  30. Strong Baby/ Hahaha… Maknae really loves his self ^_^

  31. I like 036!
    Hahah Top and his song 😀

  32. TOP boldly states that his favorite song is “a good man” LOL

    but i love that song too…i really think they should promote it more.

  33. hahaha there so cute ^^…
    Secretly Top is juz like Seungri… both like their own songs (a good man was produced by top himself rite ?)
    and yea..i oso thot that gd liked haruharu more…
    anyways.. tks!! & hoping for translation for the rest of the interview ^^

  34. thank you soo much for thiss ! XD
    but im soo sad ! daesung wont be
    comming to the US ! i love family
    outing, but he needs a vacation !
    all of them do !! 😐 also, taeyang
    and i share the same favorite
    songg ! XP im stil alittle bit
    sad thoughh ! 😦

  35. Q17. When do you feel your life as a celebrity is hard?

    YB: When I realize that I can’t go anywhere without our manager, I feel helpless.
    GD: Always. But I know we can’t escape.
    TOP: Never.
    SR: Never. Everything’s exciting to me.
    DS: When I don’t have time to sleep.

    AWW! 😦 THIS QUESTION MAKES ME SO SAD!

  36. TY is so awesome.
    His answers either made me proud, happy, or more in love with him. XD

  37. they all pointed at YB as their mama.lol

  38. lol, yb as mom.
    i wouldnt mind that.
    not at all 😀

    “Strong Baby! Just kidding. Lie”
    :3 so cute~
    aha.
    lie is also my fav song.
    the song that got me started
    the song thats gonna get me thru life. ^^

  39. WEW NICE TEST

  40. whatt? why would TOP say no to making his name bigger in the future?
    i thought he wanted to be a actor.
    Awww i can imagine Big Bang in their 40’s. OH yeahh VIP forever! =]
    AHAHAHAHAHA Oooh G-Dragon. LMAOROFL, he is unpredictable.
    He does overdo it, when we see it. LOLS makes me crack up.
    Aww that’s so sad. they have to stay with their manager.
    Lols they can’t escape. Wow the 2 Seunghyun’s says no.
    Ahaha Seungri, of course things would seem exciting. AHAHA DaeSung. i love his response. sleeping.
    i think they’re some-what different.
    Awwww they were suppose to come to America, but they were too busy =[
    Ahhh they do have great minds though.
    Lols everyone wants to vacation and do nothing but Dae’s gonna miss FO.
    Awww they feel pressured. LOLS AHAHAHA it’s TaeYang. but G-Dragon’s a mommy’s boy =]
    Awww i love all of their response to the best moment as being a group together.
    LOlS ahahaha i love Seungri’s response to their favorite song.
    i thought G-Dragon’s best favorite song was ‘Haru Haru’
    yep i remember LIE being the last song before i started getting very addicted to them.

  41. awwwwwwww fools only tear and a good man is my two favourite big bang song nyeheheehehehehehee

  42. thank u!!!!!!!!!!!!

    sa rang hae big bang!!!!!!!!!!!!!

  43. gah. love them forever. xDDD

  44. SR:Strong Baby! I am kidding. A Lie.
    귀여운
    귀여운
    귀여운

  45. Ouh YoungBae a mom hahas !
    Such comments means he’s gonna be a good boyfriend, husband and dad !

  46. […] Big Bang Q&A Excerpts: The Bromide Magazine, April 2009 The translator is big fan of TaeYang, hence why she translated the part with Taeyang’s answers! momo Big Bang Q&A […] […]

  47. awwwwww omgomg<3 xDD
    this is soooo cuteee.
    aghh, they’re so sweeettt and amazing 😀
    ahaha, iloveeeee BIG BANGG!!!!!! VIP FOREVERRR, BABY<333333

  48. Hah, TOP’s fave song is the one he wrote 🙂

  49. LMAO seungri: strong baby!
    hahaha taeyang is the mom ^^
    thanks

  50. aaah <33
    freakin seungri. haha “strong baby” HAHA. 🙂 hes really not kidding I bet.

  51. I JUST LOVE BIGBANG THEY ARE SO AMAZINGG <<333

  52. they were all really cute answers.
    *note* yb did all da talkin.
    i really wuld hope they all have solo debuts someday. even TOP
    Q33. oh dear thats the best one of em all. Mom? Taeyang!
    DaeDae deserves to go to the US too.
    i s2 FO but BIGBANG ALL deserve a break

  53. lol lol lol

    Poor Dae Sung
    Can’t go US for vacation because of Family Outing

    Oh..
    Big Bang don’t have plans to debut in the US
    Why not try Australia??
    They already have so many fans here 😀
    Esp me and my friends
    We love You Big Bang
    Keep up all your hard work

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: